Při delších výletech z kočárkem se samozřejmě ukázalo, že v terénu je jeho tlačení dosti problematické, hlavně přes kořeny a kamení. Už při nákupu vozíku za kolo jsem byl tedy rozhodnut, že k němu přidělám i přední kolečko, aby se nechal používat i jako kočárek. Samozřejmě velké kolečko, takže vznikl joggingový vozík.

Nebudu zde přesně rozebírat konstrukci, protože ta je relativně jednoduchá, jednodušší než přidělání odpružení, které funguje i zde. Největší problém byl zohýbání, což se ale nakonec zdařilo dobře. Ohřátím duralové trubky propan-butanovým hořákem materiál změkne a jde dobře ohnout. Tak jsem ohnul jak zadní madlo, tak i trubky na přední vidlici. Jejich konec jsem pak opět po zahřátí zploštil, čímž vznikla plocha pro upevnění předního kolečka, které je klasické přední 16-tipalcové pro dětská kola.

Madlo jsem musel podepřít další trubkou do vingle, aby dobře drželo, připevněno je šroubem skrz trubku rámu, celkem tedy čtyři šrouby. Vidlice pak drží vždy na dvou šroubech, celkem tedy další čtyři šrouby, které jsou napevno, zajištěny jen vějířovou matkou bez použití klíče. Pro průchod šroubu skrz rám jsem zde použil již předvrtané díry, za kterými držela plátěná stěna.

Je jasné, že upevnění by mohlo být lepší, hlavně rychlejší a bez použití šroubováku a klíče. To je ale daň za domácí výrobu, složení i tak nezabere více než deset minut, což je ještě akceptovatelné. Výhodou je pak samozřejmě cena, pár trubek a šroubů stálo asi 300, dalších 300 stálo kolečko a pneumatika a něco přes stovku dva pěnové povlaky na madlo, celkem tedy asi 700.

Proti kočárku s malými kolečky (i tak patří kočárek k těm s největšími kolečky) je jízda s vozíkem naprostou pohodou i ve větším terénu. Vozík má těžiště těsně před zadní nápravou, takže se s ním dobře zatáčí i přesto, že přední kolečko není zatáčecí, ani ho není nutné většinou nadzvedávat, stačí zatlačit do strany a posune se. Nadzvednutí je také jednoduché právě kvůli těžišti, když dítě sedí přímo nad zadní nápravou.

Pokud bych chtěl přidělat ruční brzdu, lze to jednoduše jejím připevněním klasické čelisťové brzdy na přední rámovou trubku, vzdálenost kola od ní je vypočtena tak, aby tam přesně pasovala. Toto ale neplánuji, protože s vozíkem rozhodně běhat nebudu.

Další výhodu je velký zavazadelník, kam se vejde prakticky všechno na výlet, takže není nutné nést batoh. S vozíkem jsme tak naprosto spokojeni a každému, kdo chce s dětmi na výlety a na kolo, nějaký rozhodně doporučuji. Výběr je již dnes docela pěkný, dostupnost také, škoda že Azub nevyrábí také nějaký odpružený model, odvozený od Jerryho, protože přestavba by nebyla tak těžká a určitě by se stal nejprodávanějším vozíkem u nás vůbec - samozřejmě za o něco vyšší cenu.